Over mij

Dirk van Bussel: freelance online marketeer

People don’t care about you. They care about themselves.

Aan deze slogan denk ik weleens als ik een website aan het reviewen ben. Ben jij de uitzondering die wel benieuwd is naar de persoon achter het bedrijf? Dan zit je hier goed.

Logo Dirk van Bussel Online Marketing
Profielfoto Dirk van Bussel Online Marketing blauwe achtergrond

Misschien heb je het al in de gaten, maar mijn naam is dus Dirk van Bussel. Als zelfstandig online marketeer help ik bedrijven, ondernemers en organisaties bij het verbeteren van de digitale klantreis van klik tot klant.

Of je nou beter vindbaar wil zijn in Google, meer bezoekers naar je website wil trekken of meer (online) klanten nodig hebt.

De afgelopen 15 jaar heb ik als online marketeer voor tientallen bedrijven gewerkt, zowel B2B als B2C, in verschillende rollen en specialismen.

Mijn online marketing wandeling

Studies Communicatie, Digitale Media en Artificial Intelligence

Mijn eerste kennismaking met online marketing was tijdens mijn bachelorstudie Bedrijfscommunicatie & Digitale Media aan de Universiteit van Tilburg. Tijdens de master Human Aspects of Information Technology leerde ik meer over de technische kanten zoals de algoritmen en data achter de zoektechnologie van Google en kunstmatige intelligentie (AI) systemen.

De theorie achter artificial intelligence vond ik interessanter dan het programmeren ervan, maar toch heb ik als afstudeeronderzoek een systeem ontwikkeld dat op basis van machine learning specifieke vage en ambigue woorden kon herkennen in technische teksten. Compleet met suggesties voor verbetering.

Online marketing (bij)banen

In mijn studententijd ben ik naast mijn studie gestart met linkbuilding, gebruikersonderzoeken, SEO en content marketing. Daarna kwamen daar content management, content migratie, social media, Google Analytics, e-mail marketing, CRO, Growth Hacking en Google Ads bij. Bekijk al mijn diensten.

Bureauzijde

Als online marketeer in verschillende rollen en specialismen adviseerde ik klanten met SEO, webredactie en content migratie:

Tribal IM (nu Tribal Agency)

Entopic (nu onderdeel van iO)

Internet Advantage (nu Artefact)

Voor bedrijven zoals Schiphol, Philips, FBTO, Cheaptickets, Bosch/Siemens, Zalando en Novotel hotels.

Klantzijde

Gewerkt bij diverse organisaties en bedrijven in zorg en onderwijs:

Vilans: kennisinstituut voor de langdurende zorg.

Tover: ontwikkelaar van de Tovertafel.

Mediq: medische hulpmiddelen en zorg.

Gynzy: digitale hulpmiddelen voor het basisonderwijs.

Klikt het?

Nu je meer weet over mij, hoor ik graag meer over jou en je online marketing uitdagingen.

Neem contact op